utbildning gör dig rik?

Att jag känner mig bitter och meningslös kan bero på att studenten närmar sig.
Men när inte ens "utbildning ger pengar i fickan"-tjatet biter, vad faan gör man då?

Just nu skulle jag lätt kunna lägga mig i sängen och bara vänta på att må en smula bätte. Men det finns en hake, jag får inga betyg då. Och min inbygda plugghäst säger "aja,baja inte göra" varje gång tanken att ligga och böla under täcket, som en annan loser slår fast i än.

För om man nu läser, du tar lån för att överhuvudtaget ha råd. Sen då? ska man leva med alla lån?
Och tar inte lånen knäcken på dig lär pressen göra det.

Själv går man ju trots allt bara på gymnasiet än så länge, och att plugga, ta körkort och jobba samtidigt är mer än nog. Sen ska man va normal också, så man kanske kan ha några vänner kvar när man väl får lite tid liksom.

Tack gode gud för alla vänner och min pojkvän för att de finns där, den dagen jag och resten av min generation går in i vägen. För gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0